Livet är som ett träningspass

Livet är som ett träningspass
 
Jag tänker på vad alla andra ska tycka och tänka, jag jämför mig och känner mig pinsam, fel och otillräcklig. I träningslokalen och i livet, hemma, på jobbet, med barnen, som partner och som dotter. Men när jag väl kommit igång så är fokus mest på mig själv, jag ser bara mig i spegeln, jag hinner inte räkna hur många burpees personen bredvid mig gör, jag har nog att orka igenom passet själv och koncentrera mig på mina egna värkande muskler. Vi vilar ibland, pausar, pratas vid lite kort, uppmuntrar varann, tröstar, pushar, kom igen, lite till!! Jag känner att någon kämpar bredvid men jag vet inte riktigt exakt hur de andra har det, dagsformen är varierande. Ibland är jag urstark och allt går lätt och är kul, ibland är det tungt som bly. Samma vikter som förra veckan var en barnlek är idag knäckande. Ungefär som livet är.


Taggar: träning, vardag;

Kommentarer :

#1: Annelie

brukar säga att livet är som en EKG-kurva och ett blodtryck ... Det går upp å ner å tur är väl det ... Funnes det inga kurvor alls vore det inget liv! Tur det finns helger som kan Boozta humör och träning ... Puss o kram

skriven

Kommentera inlägget här :