Livet i smått blir stort

En dag att vara tacksam över, liksom alla dagar såklart, men ibland känner jag det lite extra. Livet är nyckfullt, och att ta tillvara på umgänge och familj är det enda som verkligen betyder något i längden. Ibland känns tillvaron extra mycket, luften är lättare, högre och klarare, sinnet lugnare och tankarna fridfullare,  kramarna till de sina är lite längre och fyllda av värme och kärlek. Vissa dagar prioriteras det rätt, och det viktiga i livet känns påtagligt. Detta är en sådan dag! 

Sluta läs nu om ni vill ha mer funderingar och tankar, för här kommer ett helt vanligt skrytigt blogginlägg om hur bra jag har det just denna helgen! 

Inledde redan igår fm med frukost ihop med lediga vänninor på lyxiga Hestraviken. Härligt att sitta ner och samtala om ditt o datt. 
Idag lördag, har det bara fortsatt med roligheter! 

Slarvade visst med händerna här! Handflator ihop!! 

Inledde i ottan med yoga hos min yogi vän, hon bjöd därefter på en helt fantastisk raw food frukost! Vilken kick för kropp och själ. Vilken smart träff!! Att träna, meditera, äta och umgås med vänner, utan att familje tiden blir lidande.  

Klockan tio stod jag och Karl på startlinjen till årets lokala cykellopp! Vi skulle ta oss an familjerundan på 16 km. 


Ca 230 cyklister kom till starten, rundan blev regnfri, trevlig och härlig på alla sätt. Karl kämpade på och vi fick båda en välförtjänt fin medalj i mål! Jag fick en ordentlig genomkörare när min kedja hoppade av och jag sedan skulle gå ikapp Karl.  Svettig och yr av ansträngning lyckades jag gå ikapp honom ca 2 km från mål. Han hade inte ens märkt att jag saknats bakom honom i hela 3 km!! 

Därefter fick jag till en träff med mamma, pappa och lillebror på golfbanan. Fotot är från i fredags men det var lika skönt idag även utan sol! Synd att jag varken träffar bollen eller slår rakt, annars verkar detta vara en trevlig och social sport som man förmodligen kan ägna lika mycket tid åt som all annan träning! Men som mamma säger:"likaväl som att promenera kan jag ju göra med med boll och klubba! ". Ytterligare ett bra tillfälle att umgås! 

De små sakerna i vardagen blir stort! 
Nu får det bli kvällsjogging och matlagning med maken och övriga barn!! 
(Skojar bara, det är faktiskt ingen träningsblogg det här!) 
#20/100

Taggar: adopterad, vardag;

Kommentera inlägget här :