En rosa dröm

Att misstag ibland blir nya uppfinningar och historiska genombrott har man ju hört talas om, men aldrig trodde jag att jag själv skulle få uppleva den lyckan i mitt eget kök!!! 

Barnen hade lånat hem en lånebok från skolan - "barnens bakbok", och satte med iver igång att baka kakor. När vi kom till glasyren så skulle den göras av florsocker och pressad apelsinsaft. Jag hade bara en blodapelsin hemma så det fick ju bli den!! Döm om vår förvåning när vi såg att glasyren blev knall rosa!! Vilken lycka!! 

Vi vet ju att saften i blodapelsiner är röd färgad, det är ju inte det, men att den skulle "hålla färgen" så bra hade jag inte räknat med. Kakorna blev mycket goda och super fina såklart!! Ett mindre giftigt alternativ till röd karamellfärg - en blodapelsin!!! 
Taggar: familj, vardag;

Kommentera inlägget här :