Du Gamla Du Fria


Jag borde självklart skrivit något på Sveriges nationaldag, vår nationaldag, en dag då vi firar vårt fina fria land. Jag träffade en man som flytt med sin familj från kriget i ett afrikanskt land, han hade varit i Sverige i ett år. Han menade att Sverige är ett bra land, för här är fred! Men här är ett förskräckligt klimat.............. kunde inte mer än hålla med honom. Dock..................vi har fred, mat för dagen, tak över huvudet och våra ilands problem hopar sig. Jag borde skriva många ord om behovet att vara svensk och bör vi fira eller inte fira, hur nationalistiska får vi vara, kan jag vara det? Hur invandringen och nya svenskar påverkat Sverige och det vi tycker är svenskt, men jag anser att hela bloggen handlar om just det, så det är bara att läsa. Varje dag är en dag att tänka på detta...........
Karusellen av katastrofer för vänner, nära, kära, bekanta, bekantas bekanta snurrar på och kommer allt närmre. Jag är inte personligen särskilt hårt drabbad men flera tragiska händelser som slår sönder familjer tär på ens energi. Jag skrev tidigare om hur jag tänkte prioritera om, och det har jag försökt göra. Inte mycket tid nu framför skärmar och telefoner för att skriva inlägg och uppdatera dagens händelser. Så meningslöst, att ägna tid åt detta lyx. Nä, mer tid för det som betyder något i längden......................relationer!!
 
Mer tid för detta...............härliga, soliga, lediga golfdagar!!
 

fika och promenader i skog och natur med vänner och familj!


Ännu mer golf, här med Karl och min bror Anders, samt frivilliga kollegor som alltid ställer upp!!
 
Så mysigt att kunna utöva en aktivitet tillsammans, Karl 7 år med Mamma 70 år!
 
Njuta av naturen runt knuten, se årstiderna komma och gå.



Mer flower Power! Peace, kärlek och galenskap. Tid att umgås och njuta av livet IRL!! IN REAL LIFE!!!
 
 
Taggar: Sydkorea, adopterad, adoption;

Kommentera inlägget här :