Så underbart!!

Gruppen "Slow Train Coming" ger en mysig och skön novemberkonsert i Hyltan i Gnosjö lördagen den 19 november. Förutom att man får njuta av underbar sång och musik i höstmysig miljö, så serveras ett gott och matigt tilltugg, vilket för övrigt serveras av självaste band medlemmarna och mig!! De skänker nämligen hela behållningen av kvällens konsert till barnhemmet Home of Hope i Nepal som jag just besökte. Visst är det underbart och fantastiskt!!

Gruppen består av vänner och bekanta från Gnosjö, den jag känt hela mitt liv är Andreas Pettersson, vi har känt varann sedan vi var barn, gått igenom en tonårstid ihop och varit småbarnsföräldrar samtidigt, och sedan fortsatt hänga ihop genom vuxen ålder. Han är gudfar till min son och försökte tillochmed få honom att heja på HV71?!?
Nu spelar han i nämnda gruppen "Slow Train Coming" ! De gör Hyltans missionshus mysig och ger två konserter denna lördag. Två gästartister kommer också och sjunger Sara Sigvardsson, härstammar från Åsenhöga, och vår Gnosjöidol kändis Tomas Lundell medverkar också!! Och jag!! Jag ska berätta lite om barnhemmet Home of Hope som drivs av Lööf Foundation i byn Ratankot i Nepal och barnen som bor där. Behållningen från konserten skänks av bandet, och det kommer gå till barnens skolavgifter, skolmaterial, mat, mediciner och andra förnödenheter som behövs.
Så underbart!!!

Vackra Hyltans missionshus som ligger magiskt fint vid Kyrksjön i Gnosjö på väg mot Anderstorp.

Köp biljetter genom att smsa eller ringa mig 070-515 82 42. Köpet bekräftas via ett sms och sedan swishar du pengar.
Eller genom kontakt med de andra bandmedlemmarna såklart. Det finns ett event som är skapat på Facebook, det går att läsa där också hur man går till väga.
Jag ser fram emot en fantastisk konsert och kväll !! Välkomna!!

Kommentera inlägget här :