Min tredje lilla docka



Hipp hipp hurra hurra hurra!!! 
Idag fyller vår lilla Ida år!! Eller lilla och lilla, hon fyller 9 år och det går inte fatta att även hon börjar bli stor. När hon föddes var var Hanna 6 år och Elin 5 år. Hon blev hela familjens lilla docka och prinsessa och det lever hon upp till än idag. 


Hon är en finurlig liten dam som gärna väljer den bekväma vägen. Hon är kramgo och har lätt till skratt och gråt. 


Jag kan längta tillbaka till denna tid när de alla var "lagom små". Det var "flickorna och jag" . Under denna tidsperiod jobbade jag som barnmorska på förlossning/BB/gyn/Kvinnohälsovård. En arbetskamrat med äldre barn sa under ett nattligt samtal vi hade (när vi jobbade natt), att hon så gärna skulle vilja ha en enda dag till när barnen var små! Jag tänkte ofta på den tanken när jag ibland bara ville gråta av trötthet och  frustration. Idag förstår jag känslan, även om det är roligt att de också blir stora. Men jag kan också längta tillbaka till detta...........en enda dag till !! 




Taggar: Sydkorea, adoption, biologiska barn, familj, vuxen adopterad;

Kommentarer :

#1: Ulle

Ja tiden bara rusar iväg! Imorgon har jag en tjej som fyller 24år och det känns helt otroligt då jag själv inte känner mig äldre ;-)

Har önskat många gånger att bara få tillbaka dem som små en enda dag :-)
Stor grattiskram till söta Ida idag <3

Svar: 24-åring !! Ja det är inte klokt!! Både kul och lite ledsamt. Allt har sin tid som någon klok sa!! Kram
Monica

skriven
#2: cecilia Hermansson

Så fina flickor du har. Det är så kul att läsa din blogg. Jag har ju mina barnbarn nu som jag vill träffa så mycket som möjligt, nu vet jag hur fort tiden går snart är dom stora också.

Svar: Tack Cecilia! Jag blir så glad att du läser. Ja tiden med barnbarn sägs ska vara den bästa av det bästa. ☀️🙏👍😃
Monica

skriven

Kommentera inlägget här :