Hjälp mig hjälpa

Vilka underbara människor det finns överallt omkring mig, familj, vänner och kollegor! Jag har blivit överöst av glada lyckönskningar och stöttning, det känns så skönt. Många har redan frågat hur de kan hjälpa till, och det känns fantastiskt! Vi behöver massor av hjälp! 


Räddningstjänsten i Gnosjö - Gislaved bestämde sig omgående för att stötta mig med all tänkbart material, de gav mig en första hjälpen väska, handskar och knivar! Kollegor i vården tar tillvara på material som ändå skulle slängas pga utgånget datum etc!! Vänner erbjuder sig att köpa och fixa saker, rensa garderober och hjälpa mig på alla tänkbara sätt. Jag ska upprätta en lista över vad jag främst behöver! 

Jag betalar all min egen utrustning samt min resa själv, och i biljetten ingår 40 kg bagage, efter lite extra sponsring från Qatar. Jag ska prioritera sjukvårdskvårdsartiklar i min väska, men kanske kan jag samla in pengar så jag får råd att köpa till mer bagage?!? En extra väska med varma tröjor, skor, mössor och vantar vore ju kanonbra!

Jag fick tipset att packa allt i vacumpåsar så det tar mindre plats!! 
Någon kanske har påsar att bidra med?? 

När vi anländer till Katmandu är det tänkt att vi ägnar den första dagen till inköp av hygienartiklar och mediciner då det är billigare där.  Tandborstar, tandkräm, schampo, filtar och handdukar. Alla mediciner vi ska ta med till byn ska vi köpa på plats så de vet vad de får. Vanlig paracetamol, hostmedicin, antibiotika etc etc..... 

Jag ska som sagt upprätta en lista, så får ni gärna höra av er om det finns något någon kan eller vill bidra med. 
Jag har öppnat ett bankkonto där man kan sätta in pengar om man vill, de går till inköpen av medicinerna vi köper i Nepal, bidrag till bagageavgift, eller inköp av annat som går till barnen, personalen eller byborna. 

Vill Du bidra så är: 
clearingnummret 6720 och kontonummret 413610071 i  Handelsbanken.  Märk din insättning med Nepal och ditt namn. Det går också att swisha till 070-5158242, skriv Nepal, namnet kommer automatiskt. Ingen summa är för liten. 
Tusen tack för all god respons i bästa Gnosjöanda!! ❤️❤️❤️ 
Taggar: Lööf foundation, Nepal;

Kommentera inlägget här :