Solhälsning

Snälla, kan någon göra så tiden går lite långsammare?!? Timmarna och dagarna rusar iväg, jag hinner inte riktigt med, dels vill jag ju njuta av allt roligt och spännande som händer just nu, dels hinna förbereda allt praktiskt, och det samtidigt som vardagen snurrar på med mat, tvätt, städ och föräldramöten! Jobbet skulle jag visst också till !!! 


Resan har ju dessutom redan börjat iochmed allt som ska göras, det är ju en minst lika spännande del. Resor börjar ju alltid långt innan, redan i drömmar och hemma i köket! Jag har fått kontakt med så många härliga människor, och saker har hänt jag aldrig trodde skulle ske, eller som jag kunnat föreställa mig i min vildaste fantasi. Människor jag kände för länge sedan här av sig, okända människor, kollegor och familj till vänner, familj och släkt och deras vänner i sin tur hör av sig, skänker saker, pengar eller helt enkelt önskar lycka till. En del kommer på riktigt bra saker att göra för att bidra till insamlingen!! 



I söndags hade Yoga Gnosjö, som består av två kvinnor vilka bedriver yogakurser, sin sk. välgörenhetsyoga! Vi var sjutton personer som i en mysig, varm och tillslut en ganska svettig studio- en yogashala, där vi genomförde ca 1,5 timmes yoga. En del hade provat tidigare, en del var vana utövare, och några provade yoga för allra första gången. Vi fick testa både Yinyoga, där du sitter länge och töjer i samma position, samt Ashtanga Yoga, där du utövar en mer fysisk yoga efter ett visst rörelse/positionsschema. 



Vi smakade på nötter, frukt, te och rawfoodbollat bollar efter passet. Där fick jag tillfälle att berätta om Nepal och barnhemmet jag ska till, vad mitt uppdrag är, vilka stiftelsen Lööfoundation är, jag berättade om min reskamrat Morgan Young och om fantastiska Sophie Lööf och Johan Magnusson. Jag berättade om varför just jag vill åka dit just nu!! Det blev en jättemysig eftermiddag med brinnande ljus, medmänsklig värme och kvinnlig svett, allt medan regnet vräkte ner utanför!! Tack alla som kom, tillsammans skänkte ni via Yoga Gnosjö nästan 6000kr till barnen i Home of Hope eller byborna i Ratankot. De kommer kunna göra skillnad !! 


Tavelutställningen på biblioteket fortgår även denna vecka, men bara till fredag!! Så, skynda att se och beundra dessa vackra, färgstarka och fantastiska tavlor, vars försäljning oavkortat skänkts till insamlingen. Konstnären har arbetat med återvunnet material, använt gamla dukar och ramar och skapat något nytt!! Kanske ett julklappstips eller present till någon?!? 

Jag har börjat provpacka!! Jag ner ganska mycket ändå, väskan vägde vara 20kg, så det finns plats för en väska till ju!! Solveig tipsade om att ta med garn så de kan sticka mössor och halsdukar, jag fick några nystan, vi blev nästan rädda när vi såg vad det stod på garnnystanet!! Finns det något tydligare tecken ?!? 




Taggar: Home of Hope, Nepal, enklassisksvenskagoesnepal16;

Kommentera inlägget här :