It's time for Africa

Ett sista blogginlägg innan avfärd mot Uganda. Man känner sig egentligen aldrig redo att åka, eller nog förberedd, men allt som måste fixas är klart, flyget avgår och nu är det inte så mycket annat än att kasta sig ut i det okända. Spännande, nervöst och förväntansfullt. 

Det känns alltid lite vemodigt att lämna familjen även om det bara är för några veckor. Jag är ju vanligtvis borta ett par dygn i veckan pga arbetet, men några längre resor i arbetet gör varken jag eller Micke. Men, ingen av oss i familjen lider av någon större separationsångest. Så barnen kramade hej då imorse innan de klev på skolbussen och åkte till skolan. 

Hanna, vår äldsta dotter, åkte till Italien i söndags för en veckas studentutbyte.  Jag åker ikväll till Uganda, och min mamma, pappa och lillebror åker till London nästa helg, så vi befinner oss på alla möjliga olika delar av världen-precis som det bör vara!! 

Etapp ett är som vid tidigare volontärresor, en bilresa till Stockholm och Arlanda. Mamma och pappa bjuder på resa och sällskap. Jag flyger sedan med Qatar Airways till Entebbe, med en mellanlandning i Doha på några timmar imorgonbitti. Jag beräknas vara framme i Entebbe på onsdag em. Josephine, den barnmorska som bor och arbetar på The Fortress, och hennes make ska möta mig vid flygplatsen, och vi åker vidare i bil till huvudstaden Kampala. 
Så onsdag kväll hoppas jag vara framme och installerad där jag ska bo, vilket för mig just nu är okänt, det har Josephine fixat med. 

Min största farhåga just nu innan avresa är om jag kan vara till någon nytta. Kommer jag att vara till någon hjälp? För vem? Har jag rätt saker med mig? Afrika - Asien, båda så stora, oändliga världsdelar, med så många olika länder, människor, kulturer och religioner. Vad kommer jag känna igen, vad blir nytt? Hur kommer jag uppfattas där? Vad tar jag med mig hem? Jag vet att jag kommer få vara med om massa roligt, spännande, hemskt och lärorikt. Följ gärna resan här på bloggen eller instagram: enklassisksvenska. Jag ska göra vad jag kan för att uppdatera ofta! Avslutar med lite fina höstbilder från Linköping och Stockholm. 

Det känns helt fantastiskt att få resa iväg med ett uppdrag, att få träffa nya vänner, kanske gamla vänner, få nya perspektiv och referenser om vad livet handlar om!! 
Det ska bli såååå spännande!! 

It's time for Africa!! ✈️🌍🙏🏾

Kommentera inlägget här :