Kyrkbesök och värdfamilj #4

Jag kopierar in mina dagboksanteckningar, därför kan det bli lite olika tempus! Ibland har jag skrivit anteckningen i efterhand, ibland just när det händer. Ni får stå ut att det inte är de bästa blogginläggen! 

Seoul Söndag 24/6 2018 


Sitter i taxi på väg till gudstjänst efter en snabb frukost och en god natt sömn. Vaknade kl 9:00 och har sovit som en död. Idag är det alltså exakt 46 år sedan jag kom till Sverige. Att fira det i Korea känns väldigt speciellt. Som att cirkeln sluts, men den kan fortsätta gå runt något varv till, detta känns bara som början på något nytt, en ny fas. Jag kan bara sörja över att jag inte gjort sett tidigare. I taxin är det jag, Meeja och Mioka och Eunice. 


Kyrkan vi besökte heter Jesus Love Church, och sponsrar Me and Korea Touren mycket. Pastorn är själv adopterad inrikes och känner empati för oss. Vi fick ett väldigt fint mottagande. En stor planch var upphängd med våra foton på, fika och frukt serverades innan gudstjänst. 

Vi hade reserverade platser och gudstjänsten visades på stora fina skärmar.

(null)


(null)



(null)


(null)



Det sjöngs och spelades, det var en kör och två som ledde mötet, en översatte hela tiden till engelska. Efter en lång, eldig predikan fick vi lyssna till en barnkör som sjöng en typisk koreansk barn sång samt ett uppträdande som var om en musikal i form av Joseph och hur han såldes och förlät sina bröder. Sedan var det en operasångerska som sjöng. Hon var känd i Europa, men tyvärr har jag glömt namnet just nu. Det var mäktigt och mycket vackert.  Det kändes väldigt rörande att de gjort sig så stora besvär, övat och förberett allt så nog för vår skull. Som avslutning fick vi presenter och blommor allihop! 

(null)



(null)


(null)

(null)

(null)

(null)

Taggar: Sydkorea, adopterad, återresa;

Kommentera inlägget här :