Tillbaka till Seoul

Då är det snart dags att knyta ihop allting! Om exakt en månad reser jag tillbaka till Seoul och Sydkorea. Det blir nästan på dagen 46 år sedan jag flög från Seoul till Göteborg! Den mentala förberedelsen påbörjades  för många år sedan. Tankarna på sitt ursprung, sin identitet och vad som kunde varit har alltid funnits, men det var när jag själv blev mamma som allt verkligen började ta fart. 
 
Det är med stor förväntan, bävan, glädje och skräck jag kommer resa till Sydkorea. Nu är det politiska läget dessutom mer spännande än någonsin. Landet hade OS i vinter och vi fick alla lära oss många nya saker om landet. 
  (null)

Jag reser ensam från Sverige med en organisation från USA som ordnar denna återresa för vuxna adopterade. Jag fick ansöka om att få följa med och fick i januari besked om att jag blivit utvald tillsammans med ytterligare 28 stycken adopterade koreaner. Organisationen heter just "Me and Korea", och syftar på att den adopterade vill veta mer om sig själv och om Korea.
 
SVT gjorde ett bra litet reportage om att jag ska åka tillbaka. Det finns ett klipp på SVT play i programmet "Sverige idag" från fre 18/5, ca 15 min in i programmet. Det går att se några dagar till. Annars tror jag det fanns även på Smålandsnytt, både på playversionen och på facebook, men det var en kort version av reportaget. Kanske kommer en uppföljning i sommar när jag kommit hem?!
Får se om länken fungerar ett tag. Tryck HÄR.
  (null)

Ni som vill följa resan och mina upplevelser gör det bäst på instagramkontot "enklassisksvenska". Jag är bättre på att uppdatera där. 
Ni som är intresserade av mina volontärresor och välgörenhetsorganisationen Gnosjo Global Association, och vårt arbete ute i världen är välkomna att följa Gnosjoglobal på instagram.
Bloggen är svår att hålla uppdaterad, särskilt när man är ute och reser och har begränsad tillgång till uppkoppling.
 
 

Kommentarer :

#1: Cecilia (Cia) Holm Anderson

Vad kul att resa tilbaka Seoul och Sydkorea, Monica.
Det blir en spännande resa!
Lycka till!
Kram Cia

Svar: Mycket spännande!! Känns helt overkligt att vara på väg nu. Kul att höra från dig, du har ju egna erfarenheter. Kram kram ❤️❤️
Monica Hellström

skriven
#2: Cecilia (Cia) Holm Anderson

Vad kul att resa tilbaka Seoul och Sydkorea, Monica.
Det blir en spännande resa!
Lycka till!
Kram Cia

skriven

Kommentera inlägget här :