Tanketwist

Vad roligt att det blev lite diskussion och funderingar kring mitt förra inlägg. Händelsen är hemsk på alla sätt och vis. Tragiskt och fruktansvärd för alla inblandade, det är vi överens om. Jag slänger bara om lite i tanken och provocerar lite, det är spännande med diskussioner tycker jag. 

Att tvinga sig att tänka tvärtom kan ge andra tankar och infalls vinklar. Tänk om 
ett svenskt par får sin son kidnappad av släktingar, det lämnas för adoption till Kenya. Föräldrarna söker och letar, kanske i ett par år, de har inte kunnat glömma sin lille pojke. Strax innan sonen faktiskt ska åka iväg, flytta till en främmande del av världen, med ett kenyanskt par återfinner polisen barnet. Vad tror ni det hade stått på löpsedlarna?? Hur tror ni massmedia hade vinklat den storyn? Varför misstänker jag att det hade inte varit till adoptivföräldrarnas fördel. 

Jag menar inte att förringa de svenska adoptivföräldrarnas hemska upplevelse, bara att påtala att massmedia inte alltid är så objektiv. 
Taggar: adoption;

Kommentera inlägget här :