Inspirerande att vara svensk

Dessa dagar är det fantastiskt roligt att vara svensk!! Skidframgångar i Falun på längdskid VM inspirerar när jag själv står i min källare och kliar huvudet för att få till det med vallningen! 


Vad lätt och enkelt det ser ut att flyga fram i spåren, och vad tungt jag vet att det kan vara. I år har det inte blivit många kilometer på längdskidorna. Vädret har ju sagt sitt, det har varit svårt att samla på sig kilometrar, några varv i Anderstorps och Tranemos konstsnöbana har det blivit, kanske totalt 3 mil i år. Träningen har ju sedan i höstas dessutom så gott som enbart bestått av rehab och yoga för rygg och ben, spännande att se hur långt det kan hålla på lördag när jag ska försöka åka tjejvasan mellan Oxberg och Mora!! Men jag försöker ha en avslappnad inställning med att ha bara ha det roligt, utnyttja tiden och njuta av loppet som ett jippo mer än att försöka slå tider och medlöpare. Sedan (kanske!) det känns annorlunda på lör morgon när jag står i startgroparna. 

Taggar: Sydkorea, svensk, träning, vuxen adopterad;

Kommentarer :

#1: Ulle

Lycka till på lördag!!! Känner jag dig rätt så kommer du ha eld i baken hela 3mil och du kommer klara det galant. Puss o Kram <3

Svar: Tack ska du ha Ulle, denna gång sätter dock rygg och ben faktiskt stopp för det mesta men jag ska göra mitt bästa!!! Kram
Monica

skriven
#2: Jossan

Lycka till och heja på Linnea i spåret med!! :) kommer gå bra, din inställning gör allt. Kram

Svar: Tack!! Klart jag ska heja på Linnea, om jag hinner när hon susar förbi😃👍
Monica

skriven

Kommentera inlägget här :