Lyxlunch!!

Idag hade jag den stora lyxen att vara bortbjuden på lunch (eller middag, beroende på var i landet vi bor). Det var min faster Birgit som stod för den lyxen och där blir det alltid rikligt och gott. Så även idag. Kött och  potatis med massor av grönt till, därefter hemmagjord småländsk ostkaka till kaffet!! Satt som en smäck till Charlotte Kallas VM guld!! Vilken härlig dag!! 
Anledningen till denna lyxlunch heter Moster Märtha!! Hon har kommit på besök ända från Gällivare, så nu tar vi alla tillfällen i akt att träffas och umgås med henne. Mamma och pappa var också med och åt idag, så det blev en liten mini släktträff. Den stora är på lördag men då är jag upptagen så jag fick ta tillfället i akt idag.  Fördelen med att jobba helger - de lediga vardagarna!! Moster Märtha har bott i Gällivare i hela sitt vuxna liv, men ofta kommit till oss i Gnosjö och hälsat på. När jag var liten var hennes besök alltid något extra. Hon och mamma satt i köket och drack kaffe och pratade om spännande saker. Hon har tre barn och tre barn barn som bor i norra Sverige allihop. I sommar ska vi försöka åka och hälsa på dem alla!! 

Faster Birgit, jag o moster Märtha sjuker ner i soffan efter god mat! 

Märtha och jag när vi båda var yngre! 

Vi kallar henne Moster Märtha, inte bara av den enkla anledningen att hon är min moster, utan för att Karl när han var liten tyckte det var så roligt att säga "moster Märtha" så nu benämner alltid hela min familj Märtha med just Moster Märtha. För ett år sedan frågade samme Karl vems moster det egentligen var den där Moster Märtha som besöker oss då och då!! 
Taggar: Sydkorea, adopterad, familj, vuxen adopterad;

Kommentera inlägget här :