A Straw of Life

Det börjar närma sig!! Snart bara två veckor kvar till avfärd, spänningen stiger och förberedelserna börjar bli allt mer konkreta. Det känns som kort tid, en dryg månad att förbereda sig, samtidigt har jag haft hela livet på mig att förbereda mig!! Insamlingen fortsätter och jag blir glad och lycklig varje kväll när jag ser att mer pengar kommit in. Många stöttar, familj, vänner, kollegor och för mig okända människor som ändå känner förtroende för mig och detta uppdrag. Ibland dyker det upp från oväntat håll, överraskande och kul. Det känns hedrande!! 

Tavelutställningen fortgår, titta in på Biblioteket i Gnosjö och njut av härlig konst, köp gärna en tavla, behållningen går till Nepal. På söndag har Gnosjö Yoga sin välgörenhetsyoga, inga förkunskaper krävs, vi provar lite yoga, dricker te och därefter berättar jag lite om mitt uppdrag. Se tidigare inlägg för anmälningsavgifter! 

Jag har träffat en del som skulle vilja höra mer, men som inte kan gå på söndag, eller inte kan yoga av olika skäl. Jag tänkte att efteråt, när jag kommer hem, så kanske det skulle kunna gå att ordna en träff på biblioteket, eller ett café, jag kan visa lite bilder och berätta om hur det var och vad vi gjorde, samt om Stiftelsen Lööf Foundation för vara räkning jag åker. Tanken är ju dessutom att projektet och uppgiften fortsätter så det vore såklart ytterligare ett bra tillfälle att samla in mer medel. Tror ni fler skulle vara intresserade av det?? 

Ida testar min nya vattenflaska "Lifestraw"! 

Mina personliga förberedelser innebär att jag nu har inhandlat  en vattenflaska med rengöringsfilter! Nödvändigt och livräddande för mig som troligen skulle bli väldigt sjuk av vattnet. Rent vatten och elektricitet är det största behovet, i Nepal, liksom för många ute i världen. Tyvärr är det inget som kan tas med eller ens köpas för pengar, men vi kan hjälpas åt att förbättra omständigheterna. För oss är det en självklarhet!! 
Taggar: Home of Hope, Nepal, enklassisksvenskagoesnepal2016;

Kommentera inlägget här :