En volontärberättelse

Söndagen den 6/11 kl. 16:00-17:00 så får jag låna Månsidan på biblioteket i Gnosjö!
Jag skulle vilja ta er med på min volontärresa till ett av världens fattigaste men vackraste länder - Nepal, byn Ratankot och barnhemmet Home of Hope.
Jag vill visa hur det var på barnhemmet, vad vi gjorde, vad vi köpte och vilka jag åkte dit med. Jag visar bilder från vardagen i Ratankot, från skolan där och från barnhemmet. Och berättar såklart lite om alla äventyr vi hann vara med om, hur det kändes att lära känna barnen och sedan lämna dem, och inte minst hur det kändes att möta den situation jag själv en gång varit i, även om jag var liten, - föräldralös.

Samlingen är gratis, ta gärna med fler om du vet någon mer som är intresserad. Det var så många som engagerade sig och hjälpte mig så jag kunde få med mig så mycket pengar och grejer till barnen och byinvånarna, så det ska bli roligt att få berätta vad som hände med allt. Dessutom har så många stöttat och uppmuntrat genom att följa resan här och på övriga sociala medier så ni är många som är ganska insatta, det kan vara kul att berätta lite djupare.

Kommentera inlägget här :